фотография: Кремена Пашова

понеделник, 21 май 2012 г.

17


В този луд маратон на страдащи жени около себе си, Ета избра една съвсем различна стратегия. Слушаше гласовете, които смелите, еманципирани и все още твърде раними жени пренебрегваха – тези на старите жени. Вековете се менят, но вечните неща си остават едни и същи и независимо дали се ползва гълъб, скайп или среща лице в лице, то става дума за едни и същи неща – в какво вярваш, какво си готов да приемеш и какво означава обичта. Хората и преди 2000 години са обичали и преди 2000 години са предавали и преди 2000 години са имали деца. Не се променило нищо чак толкова драстично. Освен че са прекратили обрязването на жените в някои области на света като Кения например. Но все пак Ета беше в България.

- Защото той беше много мил и грижовен и хората ми казаха, че е много трудолюбив и гладни никога няма да бъдем.

- Защото той дойде на първа среща и изсипа от всичките си джобове някакви неща с които се опитваше да ме забавлява но не тръгна от секса както всички други.

- Защото той бягаше от поста си на гранична полиция цели три години за да ме вижда.

- Защото съм научила съм толкова много от него, той се интересува от много неща, усеща други неща, можем да си говорим много с него.

- Защото бях съвсем сама, той ми стана най-близкият човек на света, развихме се различно, но той е част от мен.

Всички те са кръшнали. Някои са заедно от 60, други от 40, трети от 10 години. Какъв е извода? Всичко се краква. В един или друг момент всичко се краква. Но се краква само ако приемаш изневярата за кракване. Ако знаеш че рано или късно се стига до този завой, по-скоро ако съумееш да го приемеш, настъпва преосмисляне. Кое е важно? Да не бъдеш излъган? Или да бъдеш излъган перфектно? Ако доверието не се крие в ексклузивитета на половите органи, то той в пълното болезнено споделяне ли е или в хармоничният лъжовен свят?

 „Кажи му така да го направи, че ако Дяволът тръгне да го търси в тоя момент и той да не може да го открие.” казват Старите гласове.

Тя следваше това правило. Дяволът никога не я бе откривал по-късно отколкото трябваше.


Nikke

Няма коментари:

Публикуване на коментар